autodata podaje z ewymiana co 150 tys km od rocznika 2003 lub co 4 lata. Spokojnie mozes zpolatac jeszcze dlugo. Te rozrzady sa dosc trwale.
Wymiana rozrządu Octavia I 1.9 TDI
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez HabsysWymieniałem rozrząd w mojej Octavi 1,9 TDI 90km 2003r przy 88,000 w 2009 w ASO, w chwili obecnej mam 143,000, zastanawiam się czy powinienem wymienić przy 150,000 czy dopiero przy 180,000. Dzwoniłem dzisiaj do ASO serwisant stwierdził, że można wymienić przy 180.000 lecz nie dłużej niż 5 lat od wymiany. Zadzwoniłem do znajomego mechanika, ten z kolei radzi wymienić przy 150.000. czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z tym związane? jeżeli tak to z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
Rozrząd w O1 w tych silnikach wymienia się co 90 kk km lub 5 lat czyli 88tys + 80 tj 178k km ale mija w tym roku 5 rok eksploatacji rozrządu założonego w aso wiec dalej to loteria.
Osobiście powiem Ci że ludzie jeżdżą na tych rozrządach nawet po 120k km i dłużej niż 5 lat ale sam bym nie ryzykował. Koszt wymiany i gratów to 1000-1400 zl max a spokój bezcenny.
Na takich rzeczach jak rozrząd się nie oszczędza.Mój Szkodnik O1 ASZ
Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift
Komentarz
-
-
tylko wlasnie ja nigdy nie moglem zrozumiec jednego. Podaja ze do rocznika takiego a takiego wymiana co 90 tys pozniejsze co 120 tys km a te ostatnie co 150 tys. Teraz pytanie jest takie w czym jest roznica? Zapewne w czesciach w rozrzadzie o ile wogole jest. Kupuje sobie czesci z data sygnowana na powiedzmy 2013 rok czyli najnowsze to czemu niby wymiena co 90 tys mialaby zostac dalej?? To takie moej rozwazania bo ja i tak robie po swojemu i wymieniam tylko pasek rozrzadu tak jak juz wielokrotnie pisalem na roznych forach. Rolki dosmarowuje i ganiam dalej. Nei wiem jak tu w tych konkretnie rpzypadkach ale sprawdzalem na przykladzie opel antary/ chewi captiva z silnikami 2.0 cdti. Tam wymiana byla poczatkwo co 90 tys a poznaiej co 120 tys. Nic sie kompletnie nei zmienilo- czesci te same z tymi samymi oznaczeniami. Po mojemu to wyszlo w praniu po latach ze rozrzad ten konkretnie spokojnie przelata duzo wiecej.
Wg mnie przy normalnej eksploatacji zwyklego szarego obywatela to mozna smialo przeciagnac wymiane rozezadu i o czas i o przelot. Nie śmigam na taxi by co 20 minut auto odpalać wiec luz.
Ja chyba dzisiaj bede wymienial u ojca w berlingo tez sam pasek a jak nie to w sharanie PD wymienie bo ez juz mam pasek przygotowany. Za tydzien albo dwa mam klienta co mu wymieniam w passku B6 2.0 tdi tez sam pasek a rolki dosmarowuje.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
Komentarz